Rood-Wit 1 – DWS 1: 9-8 | Nipte nederlaag voor DWS in ontbijtwedstrijd

15 september 2024

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft de uitwedstrijd tegen Rood-Wit met minimaal verschil verloren: 9-8. DWS was zaterdagochtend in alle vroegte afgereisd naar Wezep voor het duel tegen Rood-Wit. Vanwege een vrijgezellenfeest werd er op verzoek van de thuisclub gekozen voor een ontbijtwedstrijd met 10 uur als starttijd.

Of het aan de vroege aanvangstijd lag of aan de strategie van beide ploegen zal onduidelijk blijven, maar er werd weinig gescoord. Halverwege was het 5-3 voor Rood-Wit, dat in de tweede helft uitliep naar een 9-5 voorsprong. Mede door een time-out wist DWS het duel te kantelen, de eindsprint kwam echter net te laat: 9-8.

Trainer Jaap Jochems: ,,De wedstrijd duurde net tekort, in het laatste kwartier waren we sterk en kwamen we nog erg dichtbij. Het was aanvallend van beide kanten niet goed, daarnaast was het ook een tactische wedstrijd. De onderlinge verschillen in onze competitie zijn minimaal, zonde dat we ons eindschot niet eerder hebben ingezet. Positief is dat we zeven verschillende doelpuntenmakers hebben.” Zaterdag speelt DWS in Utrecht tegen HKC.

Doelpuntenmakers DWS: Gisella Brink 2, Boaz Liefting 1, Joël Lagerweij 1, Job Schonewille 1, William van Maanen 1, Sabrina van den Brink 1 en Maura van Limpt 1.